Ekonomi

Yapay zeka ile KOBİ’ler e-ticareti tek tıkla yönetecek

Nurdoğan A. ERGÜN

Özellikle pandemi döneminin tüketici alışveriş alışkanlıklarında yarattığı değişimle birlikte dünya çapında 6 trilyon doları aşan pazar payına ulaşan e-ticaret departmanı, Türkiye’de de hızlı bir ilerleme kaydediyor. Türkiye’de e-ticaret hacmi 2022 yılında 801 milyar dolarlık ekonomik değere ulaşırken, toplam ticaretteki payı da yüzde 20’ye yükseldi.

Büyüyen e-ticaret pazarı markaların bu alana yatırımlarını hızlandırırken, işletmelere altyapı sağlayan firmaları da yeni çözümler üretmeye yönlendiriyor. 2005 yılında üç girişimci Seyhun Özkara, Fatih Çalışkan ve Kerem Kaya tarafından kurulan IdeaSoft, KOBİ’lere e-ticaret altyapısı sağlamanın yanı sıra sunduğu yeni ürünlerle e-ticareti yeni bir boyuta taşımayı hedefliyor. E-ticaret alanında kullanılan yapay zeka teknolojisiyle sektöre yeni bir yaklaşım getirmeyi hedefleyen IdeaSoft, Kıbrıs’taki bayi toplantısında ‘IdeaSoft Al’ı tanıttı.

IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, kullanıcıların tek tıkla otomatik olarak eser, kategori, sayfa veya blog içeriği zahmetsizce üretebildiğini belirterek, “Türkiye’deki 3 milyon KOBİ’den 350 bini online satış yapıyor. “KOBİ’lerin hiçbir ek teknolojiye ihtiyaç duymadan, sadece kendi panellerini kullanarak yapay zeka çözümünden yararlanabilecekleri bir sistem geliştirdik” dedi.

35 milyon TL’lik yatırım planı

Teknoloji geliştikçe müşterilerin farklı çözümlere ihtiyaç duyduğunu ifade eden Özkara, “Büyüyen KOBİ ihtiyaçlarını ve artan e-ticaret trafiğini karşılamak ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için son teknolojiyi kullanarak altyapı yatırımlarımıza devam ediyoruz. Şirketimiz sürdürülebilir altyapı ve yazılım sağlamak için en son teknoloji ve donanıma yatırım yapmaya devam etmektedir.

“Bu kapsamda toplamda 35 milyon TL’lik bir yatırım planı oluşturuldu ve bu planın büyük bir kısmı başarıyla tamamlandı.” Özkara, teknoloji alanında yatırımların arttığını kaydederek, 2024-2025 döneminde yatırım stratejilerinin sürdürülebilirlik ve inovasyon etrafında şekilleneceğini açıkladı.

Tüm satışlar tek yerden yönetilebilir

Yeni geliştirilen bir diğer ürünün IdeaPos olduğunu anlatan Özkara, şöyle konuştu: “Fiziksel mağazalarda ürünlerini satan işletmelerin maliyetlerini düşürecek ve süreçlerini kolaylaştıracak, aynı zamanda e-ticaret sitesindeki stok ve ürünlerle entegre çalışan fiziksel POS cihazıdır. -ticaret sitesi. “Bu cihaz sayesinde işletmeler fiziki mağazalarında yaptıkları satışları online panellerine yansıtabilecekler.” Bu ürünün yazarın yazarkasa POS’una göre maliyet avantajı sunacağını belirten Özkara, müşterilerine ilk 3 ay POS board avantajı da sunacaklarını belirtti.

Kendi ticaretini yapan 35 bin firma var

Türkiye’de e-pazaryerleri dışında kendi sitelerinden satış yapan 35 bin işletmenin bulunduğunu anlatan Özkara, bunların 15 binine IdeaSoft olarak hizmet verdiklerini belirtti. Pazar paylarını yüzde 50 olarak açıklayan Özkara, Türkiye genelinde 350 bayilerinin bulunduğunu ve bir ekosistem kurduklarını belirtti.

9 milyon tüketici 103 milyon ürün kullandı

IdeaSoft 2023 KOBİ E-ticaret Raporu’nu açıklayan TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticarette toplam hacmin 2022 yılına göre yüzde 118 artarak 15 milyar TL’yi aştığını belirtti. Özkara, “IdeaSoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023 yılında 9 milyondan fazla tüketicinin 103 milyon ürün ihtiyacını karşıladı. Hırdavat ve inşaat pazarı sektörü, sektör bazında ilk sıradaki yerini korurken; Bu kategoriyi mobilya, elektronik, gıda, beyaz eşya ve ev aletleri ile avcılık ve kampçılık outdoor sektörleri takip etti” dedi.

E-ihracatta hedef yüzde 10’a ulaşmak

Günümüzde her 5 satıştan 1’inin e-ticaret üzerinden yapıldığını belirten ETİD Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, “KOBİ’ler ve markalar artık bu pazarı görmezden gelemez. “5 yıl içinde 10 milyonluk bir nüfus olacak ve bunların hepsi dijital olarak doğdu” dedi. Türkiye e-ticaret pazarının en büyük 5 kategorisini yüzde 31,6 ile moda ve aksesuar, yüzde 13 ile elektronik ve teknoloji, yüzde 6,4 ile kozmetik ve kişisel bakım, yüzde 6,1 ile hizmet ve yüzde 5,9 ile turizm ve seyahat olarak sıralayan Ekmekçi, ayrıca kampanya dönemlerinin segment için önemine dikkat çekiyor. yaptı. E-ihracatın toplam ihracat içindeki payının şu anda yüzde 2 olduğunu ifade eden Ekmekçi, Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılı e-ihracat üslerinin toplamda 416 milyon TL olacağını kaydetti.

habersirvan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu